Hi, welcome to ahmadrushdi.com, love simple and clean design
I create beautiful website and design good graphic

LINK
Hidup Berani  Untuk Gagal

Hidup Berani Untuk Gagal

Tentu anda semua pernah dengar dan ada sesetengah berpegang dengan ‘ hidup berani untuk gagal ‘.  Anda semua pasti tahu akan maksud hidup berani untuk gagal ini, pada aku ianya adalah keberanian seseorang menempuh kesulitan dengan keberanian yang ada untuk berjaya, walaupun pada awalnya dia gagal.

Walaupun apa yang aku huraikan itu terlalu panjang, namum maksud sebenar hidup berani untuk gagal ini hanyalah ‘ berani gagal untuk berjaya ! ‘ Ianya berlaku terhadap diri aku sendiri dimana sering diperlekehkan oleh kakak aku apabila aku membuat sesuatu yang pada dirinya pasti aku gagal. Aku tetap berani walaupun dia anggap aku akan gagal. Aku katakan kepada dia ” aku berani untuk gagal !! jangan risau pasal aku jika engkau tidak berani untuk gagal “. Dalam hidup ini kita perlu ada sifat saling tegur menegur antara satu sama lain, walaupun kadangkala menimbulkan perasaan rasa tidak puas hati. Bagi aku adalah rasa puas hati apabila kita berjaya melakukan sesuatu tanpa gagal setelah berkali-kali kita gagal sebelum ini.

Aku pasti ramai yang hidup berani untuk gagal 😀 . Dan anda semua pasti rasa pelik dengan penulisan aku pada kali ini yang menulis perkataan yang hampir sama iaitu berani hidup untuk gagal. Baik, aku tulis ini sempena pertandingan / contest yang dianjurkan oleh penganjur yang berani hidup untuk gagal. Mereka adalah DSGClicks, Berani Gagal Network, One Malaysia Blogshops, Anisha Online Mall dan Saudacare.

Aku mendapat tahu contest ini melalui blog Mohd Isa, agak terlewat sebenarnya. Mulanya rasa tidak mahu sertai, alang-alang dah tulis. Syarat dia tidaklah susah. Mudah sangat untuk sertai.

  1. Contest mudah sahaja iaitu dipenghujung contest (tarikh penutup akan diumumkan kemudian), blog yang tersenarai di sesawang pencarian google.com.my menggunakan page the web berdasarkan browser FireFox dengan kata kunci HIDUP BERANI UNTUK GAGAL pada ranking 1 – 5 akan memenangi hadiah bernilai RM500 setiap seorang dan pada ranking 6 – 10 akan memenangi hadiah bernilai RM250 setiap seorang.
  2. Kepada yang rajin mempromosi contest “HIDUP BERANI UNTUK GAGAL” akan mendapat hadiah RM10 untuk setiap referral. Lebih banyak referralnya maka lebih banyaklah hadiahnya.
  3. Hadiah bertuah untuk penyertaan ke 10, 25, 50, 75, 100 dan seterusnya setiap gandaan 25 bernilai RM50 mengikut urutan link yang dihantar melalui ruang komen.

Syarat-syarat contest “HIDUP BERANI UNTUK GAGAL

  1. Terbuka kepada Satu Dunia Melayu yang mempunyai weblog samada berbahasa Melayu atau English.
  2. Buat satu entri bebas di weblog ANDA dan wajib ada perkataan “HIDUP BERANI UNTUK GAGAL” dan saya tahu contest HIDUP BERANI UNTUK GAGAL“dari blog : contoh saya tahu contest “HIDUP BERANI UNTUK GAGAL dari blog Ahmad Rushdi Dot Com.
  3. Dalam entri Anda wajib ada nama-nama sponsor dan tolong update bila ada sponsor baru.
  4. Dalam entri jangan lupa backlink kepada Denaihati.
  5. Tinggalkan komen dan link entri anda di posting contest “HIDUP BERANI UNTUK GAGAL“di weblog Yang Terbuku Di Hati.
  6. Jangan lupa subscribe blog ini melalui email dan aktifkan.
  7. Follow Twitter @Denaihati dan klik button retweet di entri ini.
  8. Follow Facebook @Denaihati dan kongsikan link contest ini dengan teman-teman Facebook ANDA.
  9. Tambahkan link blog Denaihati ke dalam bloglist ANDA untuk terus monitor contest ini.
  10. Hadiah hanya untuk weblog sahaja, website forum dan website umum tidak dikira, seandainya bukan weblog maka peserta seterusnya akan dikira sebagai pemenang. Hanya 10 weblog teratas dikira sebagai pemenang.
  11. Penganjur berhak mengubah atau update syarat-syarat mengikut kesesuaian pada bila-bila masa.

Jom kita sertai ramai-ramai, menang kalah lain kira. haha.. 😀 Sertai sekarang di http://denaihati.blogspot.com/2009/12/contest-hidup-berani-untuk-gagal.html