Adakah Aku Telah Berubah?

Adakah Aku Telah Berubah?

Sejak akhir-akhir ini aku sering menerima mesej dari rakan-rakan. Mesej ini dihantar melalui Yahoo Messenger. Satu mesej yang aku kira memberi kesan mendalam terhadap diri aku. Mungkinkah aku telah banyak berubah? Apabila aku membaca :

Pemikiran kita adalah raja. Ianya menentukan kejayaan kita. Kita adalah apa yang kita fikirkan. Kita mampu mengubah dunia jika itu yang kita fikirkan. Begitu juga sebaliknya. Tiada apa yang berubah selagi pemikiran kita tidak berubah. “Bila kita mengubah pemikiran kita, kita sebenarnya mengubah kepercayaan kita; Bila kita mengubah kepercayaan kita, kita sebenarnya mengubah jangkaan kita; Bila kita mengubah jangkaan kita, kita sebenarnya mengubah sikap kita; Bila kita mengubah sikap kita, kita sebenarnya mengubah tabiat kita; Bila kita mengubah tabiat kita, kita sebenarnya mengubah prestasi kita; Bila kita mengubah prestasi kita, kita sebenarnya mengubah hidup kita; Semua ini bermula dengan mengubah pemikiran kita”

Ya! aku memang akui, aku telah banyak berubah. Aku tidak akan memberi alasan berkaitan perkara-perkara lain. Mungkin perkara lain juga penyebab aku banyak berubah. Telinga aku mungkin tidak dapat menghilangkan kesan nasihat dan teguran dari Ayah dan Mak. Aku merupakan anak yang agak nakal, mereka tetap sabar mendidik aku. Terima Kasih Ayah dan Mak. Aku merindui mereka berdua.

Aku berharap pada bulan ramadhan ini aku mendapat keampunan dan rahmat dari daripada Allah..