Cubaan Untuk Enjin Carian

Setelah lama aku tidak ambil kisah pasal SEO (search engine optimization) untuk blog aku ini. Beberapa minggu sebelum ini aku telah cuba untuk mengubah sedikit demi sedikit setelah jumlah kunjungan semakin berkurang. Sekarang aku cuba untuk menggunakan default setting yang ada pada wordpress, sedikit jampi untuk kod theme/tema wordpress yang digunakan, dan akhir sekali mungkin berkenaan IP address.

Pada mulanya ingin membeli dedicated IP, namun setelah difikirkan, ianya tak perlu buat masa sekarang.ย  Kita cuba dahulu default setting untuk semuanya. ๐Ÿ˜€ Segalanya adalah daripada asal, mulakan dari bawah. Apa yang perlu aku lakukan sekarang adalah menyusun kod tema blog ini supaya lebih mudah untuk browser membacanya.

Apa lagi ya! erm. Buang semua iklan yang menyakitkan mata. ๐Ÿ™‚ lepas ni mungkin letak semula setelah trafik stabil seperti sebelum ini. Resetting ~

14 thoughts on “Cubaan Untuk Enjin Carian”

    1. ya2.. itulah sebenarnya. saya sokong. kadang2 kita pun tidak sedar. cuma saya skrg menghadapi masalah akses internet. Jadi mengharapkan artikel lama2 je.. hehe..

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.